HR az ESG középpontjában

Egy nem is olyan távoli világban a HR-funkció a hagyomány és az innováció kereszteződésében állt. A vállalat szellemiségének védelmezőjeként ez a funkció volt a kulcsa annak, hogy a szervezet valódi potenciálját az ESG emberi tényezőire való összpontosítás révén kibontakoztassák. Az ESG eredeti "szociális" elemei a sokszínűség, a befogadás és az emberi jogok tiszteletben tartásának szálaiból szövődött háló volt. A BDO nemzetközi hálózatának tagja, a BDO UK gondolatai alapján mi is áttekintjük, hogyan változott ez meg napjainkra, és hogyan ment végbe az átalakulás.

A HR-vezetők újult erővel írják újra ezt a narratívát, megértették, hogy vállalatuk ereje a fenntartható emberi gyakorlatokban, valamint az emberek és tehetségek változatosságában rejlik. A változás kezdeményezőiként a HR-vezetők más funkciókban dolgozó kollégáikkal együttműködve indultak el a szervezeti átalakulás útján. Hatékony megoldási javaslatokkal készültek, és összehangolták az emberi erőforrásokat érintő prioritásaikat az ESG-célokkal. A sokszínűség és befogadás révén az emberi tényező szempontjából is a fenntarthatóság mellett álltak ki, és olyan irányelveket dolgoztak ki, amelyek tisztességes béreket, biztonságos munkakörülményeket és az összes munkavállaló jogainak tiszteletben tartását biztosították. A sokszínűséget és az emberközpontú fenntarthatóságot nemcsak erkölcsi, hanem stratégiai követelményként is felismerték. Megértették, hogy a nézőpontok sokfélesége innovációhoz és rugalmassághoz vezet.

A HR-vezetők azonban tudták, hogy az irányelvek önmagukban nem elegendőek. Ezeket a szabályzatokat életre kellett kelteniük a storytelling és az elköteleződés révén. Olyan kezdeményezéseket indítottak el, amelyek a dolgozók egyedi történeteit ünnepelték, és olyan kultúrát teremtettek, amelyben mindenki úgy érzi, hogy meghallgatják és értékelik. Képzési programokat vezettek be, amelyekkel nem csak kötelező feladatokat pipálnak ki, hanem beszélgetéseket indítottak el, és empátiát keltettek. Felismerve a jólét fontosságát, a HR-vezetők beépítették azt a vállalat narratívájába. Olyan programokat hoztak létre, amelyek nemcsak a munkavállalók fizikai egészségét, hanem mentális és intellektuális jólétét is támogatták. Megértették, hogy az egészséges munkaerő produktív munkaerő, és ezek a kezdeményezések kulcsfontosságúak voltak egy ilyen környezet kialakításában.

A vezetők megértették, hogy az átláthatóság a bizalom és az elszámolhatóság kulcsa, és a kollégáikkal együttműködve megkezdték az előrehaladás mérését és jelentéstételét. ESG-történetük fejezeteit megosztották az összes érdekelt féllel, ünnepelve sikereiket és tanulva a kihívásokból. Ez az átláthatóság iránti elkötelezettség volt az ESG-utazásuk alappillére. Ahogy folytatták a munkájukat, a HR-vezetők egy új korszak megalkotói lettek, amelyben a vállalat sikerét nem csak a nyereségben, hanem az emberekre gyakorolt pozitív hatásában is mérik.

Így folytatódik hát a történet, a HR-rel az élen, aki a vállalatot egy olyan jövő felé irányítja, ahol az ESG nem csak egy napirendi pont, hanem minden üzlet alapvető eleme. Ez az átalakulás története, egy olyan vállalat története, amely nem csak alkalmazkodott a változásokhoz, hanem irányította is azokat, és minden döntés középpontjában az emberei álltak.

Megjelent: BDO UK, 2024. június 14.