Együttműködési szoftverek a Home Officeban végzett munka támogatásához

A 2020-as és 2021-es év a világot adaptációra kényszeritő COVID-19-nek köszönhetően bebizonyította mind a munkaadók és munkavállalók számára, hogy az otthonról végzett munka (home-office vagy akár remote work) hosszú távon is fenntartható működési forma.

Az ez alatt az időszak alatt szerzett tapasztalataink alapján azt látjuk, hogy az egyéneknek otthoni környezetben is van motivációjuk megfelelő munkát végezni, sőt egyes esetekben a kevesebb disztrakció miatt akár hatékonyabbat is.  Szükség van azonban arra, hogy a csapat jellegét is megtartsák a munkavállalók, amihez együttműködési szoftverekre van szükség.

Mit is értünk a kollaborációs szoftverek alatt?

A kollaborációs szoftverekre azért van szükség, mert cégen belül az információkat központosítja, lehetővé teszi, hogy az alkalmazottak akár egyidőben dolgozzanak ugyanazokon a feladatokon. Szükség esetén lehetővé teszi az adatokhoz való hozzáférést időtől és helyzettől függetlenül.

A kollaborációs szoftverek azonban nem csak otthoni munkavégzéskor szükséges, hanem az irodában is segít a folyamatok nyomon követesében, átláthatóvá teszi ki hogyan áll a projektekben hozzá tartozó feladatokkal.

Hogyan válasszunk együttműködési szoftvert?

Az együttműködési szoftverek kiválasztásánál sok szempontot kell mérlegelni. Definiálni kell, hogy mire van szüksége a szervezetnek és a csapatoknak. Ez függhet a vállalat méretétől, a projektek típusától, a cég iparágától, valamint attól, hogy a meglévő rendszereik hogyan tudnak együttműködni majd az új szoftverekkel.

Fontos előre kitűzni, hogy milyen feladatokra van használják majd a kollaborációs szoftvereket majd.

A teljesség igénye nélkül ez lehet:

-             Közös tárhely a fájloknak

-             Azonnali üzenetküldés

-             Vállalatirányítás (készletnyilvántartás, rendelések, gyártás stb.)

-             Dashboard, ami áttekintést ad a projektekről

-             Adatelemzés, jelentések készítése, adatvizualizáció

-             Feladatok és határidők kezelése

Mit használ a BDO?

A BDO Magyarországnál hosszú évek óta Microsoft termékeket használunk. 2022 májusa óta a BDO és a Microsoft stratégiai partnerségre léptek, mely elősegíti a BDO irodák felhő alapú, Microsoft termékekre való átállását. Nem meglepő tehát, hogy a BDO Solutions-nél is a munkatársak a Microsoft felhő alapú kollaborációs szoftvereit használják a közös munkák elvégézéshez.

Miyen kollaborációs szoftvereket kínál a Microsoft?

•            Teams – Munkahelyen belüli azonnali üzenetküldés, virtuális meetingek és hívások, teendők

•            Sharepoint – Fájlok közös felhő tárhelye

•            Outlook – Munkahelyi levelezés

•            Office – Dokumentumok készítése, szerkesztése, adatok vizualizálása

•            Business Central – Vállalatirányítás: számlázás, munkaidők rögzítése, erőforrások kezelése, projektek tervezése, reporting

Ezek az alkalmazások természetesen cross-platform alkalmazások, így a legtöbb eszközön (pl. Android, iOS, Windows, Mac) elérhető és minden akadály nélkül használható.

Egyedi szoftver Microsoft alapon

A feljebb említetteken felül Microsoft alapokon saját termékünk is van, BDO Cumulus Business Cloud néven. Ezt az eszközt lehet használni auditálás esetén számlák ellenőrzésére, kiállított számlák az online számlában reportált tételekkel összehasonlítására, céges dokumentumok kezelésére, adószámok ellenőrzésére.

Amennyiben szüksége lenne együttműködési szoftverekre kis és középvállalkozásában vagy felkeltette érdeklődését BDO Cumulus Business Cloud megoldásunk abban az esetben érdeklődjön bizalommal csapatunknál a bdosolutions@bdo.hu címen!