Az online vásárlás a járvány előtti szintre esett vissza

Az online vásárlási forgalom a megélhetési válság miatt a Covid előtti legalacsonyabb szintre esett vissza.

A BDO High Street Sales Tracker (HSST) felmérése szerint májusban 3,3%-kal csökkentek az online eladások. A magas infláció és a járvány utáni visszatérés az üzletekben történő vásárláshoz együttesen fékezte az online kiskereskedelem fellendülését. A főutcai kiskereskedők azonban csak 1%-kal növelték a bolti eladásaikat májusban.

Mivel az emberek szorosabbra húzzák a nadrágszíjat, a kevésbé alapvető háztartási cikkek piacát érintette a legsúlyosabban, ahol a teljes hasonló eladások 9,2%-kal csökkentek a hónapban.

A divatáru-kiskereskedők már a harmadik egymást követő hónapban értek el gyenge eredményeket: a divatáru hasonló jellegű eladásai 1,5%-kal csökkentek a hónapban.

 

Sophie Michael, a BDO LLP kiskereskedelemért és nagykereskedelemért felelős vezetője elmondta: "A BDO HSST májusban negatív kiskereskedelmi forgalmat mutatott ki, véget vetve a diszkrecionális kiadások 26 hónapja tartó pozitív eredménysorozatának.

"Tekintettel a magas inflációs rátákra és arra, hogy ez egy abszolút érték 2022 májusához képest, azt jelenti, hogy a volumenek sokkal nagyobb mértékben estek vissza, mint az általános -1,5%-os csökkenés.

"Ezek az eredmények azt mutatják, hogy egyre nagyobb nyomás nehezedik a fogyasztói pénztárcára, amellyel a kiskereskedők versenyeznek - nemcsak a szükséges magasabb alapvető kiadásokkal, hanem a szolgáltatásokkal, valamint a szabadidős és vendéglátóiparral is, amelyek nagyobb ellenállóképességet mutatnak.

"Egy olyan időszakban, amikor a kiskereskedőknek kétségtelenül keményebben kell majd gazdálkodniuk a költségalapjukkal, még fontosabbá válik, hogy továbbra is bölcsen fektessenek be a termékekbe és a szolgáltatásokba, hogy fogyasztókat vonzzanak."