A brit gyártók optimizmusa több mint két éve a legalacsonyabb szintre süllyedt, mivel magas költségekkel és alapanyaghiánnyal küzdenek - derül ki egy új elemzésből.
Ezzel szemben a szolgáltatási ágazatban működő vállalatok körében a bizalom örvendetes módon megnőtt. A BDO jelentése rámutatott a bizalom és a termelési szintek közötti növekvő szakadékra a szolgáltatási és a feldolgozóipari szektorban.
A szolgáltatási ágazat kibocsátásának tízhavi csúcsra emelkedése okot adott a vállalkozásoknak arra, hogy májusban optimistábbak legyenek. A szolgáltatási ágazat optimizmus-indexe 100,79-re nőtt, ami a legmagasabb érték tavaly július óta, amikor a recessziós félelmek kezdtek eluralkodni a brit cégeken, és a toborzási tevékenység visszaesett.
Minden 95 feletti érték növekedést jelez, minden alatta lévő érték pedig zsugorodásnak számít.
A BDO közvélemény-kutatása az Egyesült Királyság több mint 4000 kiemelten befolyásos vállalatra kiterjedő, üzleti felméréseinek adatait vizsgálja.
Eközben a feldolgozóipari optimizmusindex 91,56-ra esett, ami a legalacsonyabb érték 2021 februárja óta, amikor a brit gazdaság a harmadik nemzeti Covid-zárlat közepén volt.
A kibocsátás szintén a legalacsonyabb pontszámra zuhant 2020 júniusa óta, röviddel a járvány első lecsapódása után.