BDO GLOBAL:

A 2020-as pénzügyi év eredményei: A kiegyensúlyozott növekedés eredménye 10 milliárd USA dollárt meghaladó árbevétel

30 november 2020

A BDO által a Covid19 járványhoz kapcsolódó üzleti helyreállítás folyamatára vonatkozóan alkalmazott egyértelmű stratégiai megközelítés összvállalati szinten kiegyensúlyozott növekedést eredményezett, a globális árbevétel elérte a 10,3 milliárd USA dollárt, az alkalmazottak létszáma pedig 3,3%-kal emelkedett

 

  • A globális árbevétel 7,8 százalékkal* 10,3 milliárd USA dollárra nőtt a 2019. évi 9,6 millió USA dolláros árbevételhez képest, ami bizonyítja az ügyfelek jelentős igényét a BDO szakértelme iránt a világjárvány idején.

*változatlan árfolyam mellett

  • A BDO által létrehozott újragondolási keretrendszer mind a BDO tagvállalatai, mind az ügyfelek számára segítséget nyújt abban, hogy a válság idején ellenállóak, a kialakuló új valóságban pedig sikeresek legyenek.
  • Alkalmazottaink létszáma a Covid19 járvány ellenére is emelkedett: a BDO 91 054 tanácsadója a jövőorientált technológiát autentikus intelligenciával ötvözi és ily módon okosabb munkakörnyezetet teremt 1 658 irodánkban.
  • A BDO által megfogalmazott cél, vagy MOTIVÁCIÓ, soha nem volt még olyan fontos, mint 2020-ban. Ez motivál bennünket arra, hogy segítsük munkatársainkat, ügyfeleinket és közösségeinket.

 

A BDO 2020-ban elért teljesítménye az elmúlt években meghozott merész döntések és megvalósított beruházások eredménye, melyeknek köszönhetően a szervezetünket olyan globális infrastruktúrával és digitális megoldásokkal vérteztük fel, amik hosszú távú értéket teremtenek ügyfeleink számára.

 

BRÜSSZEL, 2020. november 26.: A BDO bejelenti, hogy a 2020. szeptember 30-án zárult üzleti évben tagvállalatainak összesített árbevétele* 10,3 millió USA dollár (9,2 millió euró) volt, ami változatlan árfolyam mellett 7,8 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest (euróban +7,5%; USA dollárban +6,7%).

* beleértve a BDO exkluzív szövetségeseit is

 

2020-ban a BDO világszerte 167 országban és területen összesen 1 658 irodát működtetett, növekedése minden régióban egyenletes volt. Árbevétele a legnagyobb mértékben az amerikai kontinensen növekedett (+7,7%), ezt követte az Európát, a Közel-Keletet és Afrikát magában foglaló EMEA-régió (+6,2%), valamint Ázsia csendes-óceáni térsége (+4,1%). Az EMEA-régió és Ázsia csendes-óceáni térsége 34,7 százalékkal, illetve 12,1 százalékkal, míg az amerikai kontinens a szervezet legnagyobb régiójaként 53,2 százalékkal járult hozzá a globális árbevételhez.

 

A könyvvizsgálat továbbra is a BDO legnagyobb üzletága, ebből származik árbevételének 42 százaléka. Az adótanácsadásból származó árbevétel az elmúlt évben emelkedett és jelenleg 21,6 százalékkal járul hozzá az eredményhez. A tanácsadói szolgáltatások, valamint az üzleti szolgáltatások és outsourcing üzletágak árbevétele a 2019-es évhez hasonlóan 21,1% és 15,3% volt.

 

Keith Farlinger, a BDO globális vezérigazgatója, így fogalmaz: „A 2020-as év rendkívüli kihívásokkal teli év volt, de munkatársai agilitásának és kreativitásának köszönhetően a BDO gyorsan reagált az új üzleti környezetre. Globális szervezetünk folyamatos növekedése annak köszönhető, hogy tagvállalataink a munkatársaik, az ügyfeleik és a közösségeik segítése érdekében merész döntéseket hoztak. Ők együtt testesítették meg a mi MOTIVÁCIÓNKAT – Emberek segítik az embereket a céljaik elérésében -, aminek eredményeként vállalatunk rugalmas és erős maradt.” 

Rethink és vezető szerep az új valóságban:

Rethink a siker érdekében

A többi vállalkozáshoz hasonlóan a BDO-nak is újra kellett gondolnia az általa alkalmazott üzleti modellt annak érdekében, hogy tagvállalatai reagálni tudjanak a közös kihívásokra, és új lehetőségeket teremtsenek az ügyfelekkel és egymással történő kapcsolattartásban. Alapvető célunk mindig az, hogy ügyfeleinket segítsük a sikerhez vezető úton.

A BDO néhány héttel a világjárvány kitörését követően felállította újragondolási keretrendszerét. A három fázisból álló modell célja, hogy segítse a vállalkozásokat a jövő újraértékelésében, és azonosítsa azokat a kulcsfontosságú kérdéseket és lehetőségeket, amelyeket az ügyfeleknek az egyes fázisokban szem előtt kell tartaniuk. Keretrendszerünk felbecsülhetetlennek bizonyult az üzleti vezetők számára a stratégiai és üzleti prioritások újraértékelésében.

Rethink szolgáltatások

Ügyfeleink zökkenőmentes, határokon átnyúló szolgáltatásokat, megalapozott iparági szakismereteket és kiemelkedően magas minőséget várnak el tőlünk. Ezek az elvárások 2020-ban is a BDO által nyújtott szolgáltatások középpontjában álltak. Mindezeken túl tovább fejlesztettük szolgáltatásaink körét annak érdekében, hogy ügyfeleink számára új megoldásokat kínáljunk a kialakuló új valóságban. Ilyen szolgáltatások például a felhőalapú számviteli szolgáltatások, a mesterséges intelligencia, a gépi tanulás, a prediktív analitikai és diagnosztikai eszközök, a digitális gazdaság adóztatása és a dróntechnológia.

 

A BDO 2020-ban is folytatta a piaci szempontból jelentős akvizíciós tevékenységét, amelynek célja az általa nyújtott szolgáltatások körének kiterjesztése a különböző iparágakban. 

 

EMEA-régió: A Grant Thornton irodák Fokvárosban, Johannesburgban és Port Elizabethben történt 2018-as integrációját követően a BDO dél-afrikai bővülését 2020-ban azzal folytatta, hogy átvette a Grant Thornton durbani irodájának egy teljes részlegét és 40 főből álló, erős pénzügyi szakértői csapatot vett fel. Csehországban a Moore Stephens beolvadt a BDO-ba, utóbbi pedig önálló ügyvédi irodát alapított.

Amerikai kontinens: Az Amerikai Egyesült Államokban az ACM, az új pénzügyi tanácsadás és az adatelemzés szakértője csatlakozott a BDO-hoz. Kanadában a mesterséges intelligenciát és adatmegoldásokat kínáló Lixar beolvadt a BDO-ba.

Ázsia csendes-óceáni térsége: Ausztráliában az üzleti szolgáltatások és a pénzügyi tervezés terén tapasztalt DBW Csoport csatlakozott a BDO-hoz.

Rethink innováció

A digitalizáció folyamata a világjárvány következtében felgyorsult. A BDO a válság kezdetén bebizonyította, hogy rendelkezik azokkal a szakismeretekkel és képességekkel, amelyek az új munkamódszerekre történő azonnali átálláshoz szükségesek.

Ugyanilyen módon a BDO folyamatosan törekedett arra, hogy fejlessze az érintettek digitális tapasztalatait és javítsa a vállalat adatelemzési képességeit.

Az elmúlt hónapokban ügyfeleink aktívan keresték az alternatív megoldásokat annak érdekében, hogy üzletmenetük folytonosságát fenntartsák, a költségeiket csökkentsék, hatékonyságukat pedig növeljék. A BDO könyvvizsgálati platformjának (APT Next Gen) legújabb iterációja továbbra is vezető technológiával működtetett digitális folyamatokat és módszereket kínál az ügyfeleknek. A globális portálhoz kapcsolódva ezek a platformok tovább növelik a hatékonyságot és hozzájárulnak az információcsere ésszerűsítéséhez.

Rethink emberi erőforrások

A BDO továbbra is olyan, emberek által működtetett vállalat, amelyben a digitális tudatosság az ügyfelek tényleges megértésével párosul. Több mint 90 000 munkatársunk gyorsan alkalmazkodott az új körülményekhez, és a jövőben is együttműködik annak érdekében, hogy ügyfeleinket világszerte kiszolgálja.

 

Az agilitás és az ügyfélközpontúság továbbra is kulcsfontosságú tényezők. A BDO nem becsüli alá az emberi erőforrások fontosságát, valamint annak a folyamatos szükségességét, hogy az új képességekkel rendelkező tehetségeket magához vonzza. Jelenleg a jövő proaktív tanácsadóinak generációját építjük, akik nagyon különböző háttérrel és szakismeretekkel rendelkező fiatal tehetségek. A BDO ügyfélszolgálati szemlélete világszerte átalakul annak köszönhetően, hogy szakembereink képesek jövőorientált technológiákat használni és a megszerzett ismereteiket digitális gondolkodásmóddal alkalmazni.

A cél ereje

Célorientált szervezetként jobban teljesítünk. MOTIVÁCIÓNK a létezésünk alapvető oka, amely meghatározza, hogy kivel dolgozunk együtt, illetve hogyan támogatjuk a munkatársainkat és a közösségeinket. Ez a szemléletmód tükröződik munkavállalói létszámunk folyamatos bővítésében, még ebben a nehéz évben is.

 

Keith Farlinger összefoglalóan így fogalmaz: „Létfontosságú, hogy kultúránkat és munkatársainkat üzleti tevékenységünk előterébe helyezzük, a bizonytalanság pillanataiban még inkább. Mialatt igyekszünk továbbra is eligazodni az új valóságban, büszke vagyok arra, ahogy a BDO tagvállalatai a világjárvány által okozott számos kihívásra reagáltak, és ahogy a BDO egyedi újragondolási menedzsmentfilozófiájának világosan meghatározott struktúráját alkalmazták annak érdekében, hogy munkatársainknak és ügyfeleinknek irányt mutassanak, és segítsék őket abban, hogy az új valóságban sikeresek legyenek”.